The Name of the Film is Dogme95
In this documentary of almost the same name, Richard Kelly, author of The Name of the Book is Dogme95, interviews the makers of the first six Dogma films and other people involved. In an illuminating way, first a gangster scene is stripped step by step according to the ten rules of the Danish Dogma manifest. Genre films are forbidden, just like guns, artificial light, black-and-white images, added sound, et cetera. The rules are strict, but following them the Dogma filmmakers recovered their pleasure in filming.Dogme#1, Thomas Vinterberg’s FESTEN, won the Golden Palm at the 1998 Cannes festival. Lars von Trier’s IDIOTERNE was not understood by everybody, but Søren Kragh-Jacobsen’s MIFUNES SIDSTE SANG was awarded the Silver Bear in Berlin. Kristian Levring is still working on THE KING IS ALIVE, Dogme#4. Kelly tries to find out whether Dogma95 has a future. In any case, the French actor Jean-Marc Barr and the American Harmony Korine already completed Dogme#5 and Dogme#6.