The Name of the Film is Dogme95
Richard Kelly, auteur van The Name of the Book is Dogme95, interviewt in deze bijna gelijknamige documentaire de makers van de eerste zes Dogma-films en enkele betrokkenen. Op een verhelderende wijze wordt eerst een gangsterscène stapsgewijs uitgekleed volgens de tien regels uit het Deense Dogma-manifest. Genrefilms blijken uit den boze, net als wapens, kunstlicht, zwart-witbeelden, toegevoegd geluid, enzovoort. De regels zijn streng, maar de Dogma-makers kregen er het plezier in het filmen mee terug. Dogme#1, Thomas Vinterbergs FESTEN, won in 1998 de Gouden Palm op het festival van Cannes. Lars von Triers IDIOTERNE werd niet door iedereen begrepen, maar Søren Kragh-Jacobsens MIFUNES SIDSTE SANG veroverde de Zilveren Beer in Berlijn. Kristian Levring is nog bezig aan THE KING IS ALIVE, Dogme#4. Kelly probeert erachter te komen of Dogma95 een toekomst heeft. In ieder geval maakten de Franse acteur Jean-Marc Barr en de Amerikaan Harmony Korine al Dogme#5 en Dogme#6.