Full of Dreams
The bubbly 10-year-old Anne Fee lives in a residential community consisting of her parents, her brother and eight men with developmental disabilities. She loves it, because whenever there are no peers to play with, all she needs to do is go to one of her housemates. They play games together, watch clouds and chat about life. Together with the relaxing, intimate conversations about subjects such as girls, Anne Fee also – perhaps unwittingly – poses more challenging questions. “Do you mind being disabled?” she asks. When the house plays host to a neighborhood party, Anne Fee, 24-year-old Bob and 25-year-old Olivier decide to start a glitter and glamor band and write a special song for the occasion. But what should it be about? A brainstorming session proves they have some common ground, but there are clearly some differences between them as well. Anne Fee has no idea what Olivier’s talking about when he starts discussing government cutbacks. The eloquent and sometimes endearing cinematic snapshots that make up Full of Dreams help bring to life the world inhabited by Anne Fee and the community’s residents. The house is a safe haven to all of them. But while Anne Fee knows that she will leave the nest one day, it’s by no means sure that her friends will do the same.