Serial
This interactive quest is a search for the true circumstances behind the murder of the American schoolgirl Hae Min Lee in 1999, when she was found strangled in a park. Her former boyfriend Adnan Syed has been in prison ever since, but claims he is innocent. Fascinated by this story with its Shakespearian elements of young lovers, jealousy and murder, producer Sarah Koenig immersed herself in the tragedy 15 years after the fact. In her weekly podcast Koenig takes listeners back to 1999 and discovers along the way that this story has multiple layers and inconsistencies, as with any other real event. She shares eyewitness accounts and interviews by those involved, along with her own philosophical ruminations with her online followers. Like genuine private investigators, they can snoop around in the “Maps, Photos, etc.” folder reading handwritten letters, or peer at the map of the crime scene, indicating where Hae’s body was found. Week after week, together with Sarah, we chew over the question of whether Adnan really did murder Hae.