Serial
Interactieve speurtocht naar de ware toedracht achter de moord op de Amerikaanse scholier Hae Min Lee. In 1999 werd ze gewurgd gevonden in een park. Haar zeventienjarige ex, Adnan Syed, zit sindsdien vast, naar eigen zeggen onschuldig. Gefascineerd door het verhaal met Shakespeareaanse elementen – jonge geliefden, jaloezie, moord – duikt This American Life producent Sarah Koenig vijftien jaar na dato in de tragische geschiedenis. In haar wekelijkse podcast neemt ze de luisteraars mee terug naar 1999 en ontdekt gaandeweg dat, zoals elk verhaal, ook deze gebeurtenis meerdere lagen en inconsequenties bevat. Ze laat getuigenverklaringen en interviews met betrokkenen horen en deelt haar eigen filosofische overpeinzingen met haar online volgers. Die worden als heuse privédetectives uitgenodigd om online in handgeschreven brieven te neuzen die te vinden zijn in het mapje “Maps, Photos, etc.”, of een plattegrond van de crime scene te bestuderen waarop aangegeven staat waar Hae dood werd gevonden in het park. Samen met Sarah bijten we ons week na week stuk op de vraag: is Adnan inderdaad de moordenaar van Hae?