Chickies, Babies and Wannabees
Denise was planning a career as a lawyer or a flight attendant. Now she is pregnant and it is uncertain whether she will be able to finish secondary school. Melissa dreams about all sorts of things, but spends every day taking care of her baby. CHICKIES, BABIES & WANNABEES follows these two Dutch-Antillian teenage girls during their - unintended - pregnancy and the first year with their babies. Initially, Melissa turns to a reception centre for help, but leaves it again a little later because she dislikes the strict rules. Back home, the family quarrels too much, so eventually she starts living on her own with the baby. The 14-year-old Denise keeps attending school as best as she can. The fathers of the children (the wannabees from the title) have disappeared and the grandmothers find it hard to accept their daughters’ decisions. Denise and Melissa themselves also come to the conclusion that you had better wait until you are 45 before having children.