2 minuten stilte, a.u.b.
Every year on May 4 at exactly 8 p.m., traffic stops all over the Netherlands. People gather or sit alone for two minutes of silence to honor those who died during World War II. What is the significance of this annual ritual today? With that question in mind, filmmaker Heddy Honigmann interviewed a number of Dutch people, including filmmaker Netty Rosenfeld, writer Anna Enquist, the daughter of a former member of the Dutch fascist party, and a cafe owner whose establishment looks out on the National Monument at Dam Square in Amsterdam.