2 minuten stilte, a.u.b.
Elk jaar op 4 mei om 20.00 uur precies staat in Nederland het verkeer stil en nemen mensen, samen of alleen, twee minuten stilte in acht om de dodelijke slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog te herdenken. Welke betekenis heeft dit jaarlijkse ritueel nog? Met die vraag in haar achterhoofd interviewde filmmaker Heddy Honigmann verschillende Nederlanders, onder wie de filmmaakster Netty Rosenfeld, de schrijfster Anna Enquist, de dochter van een NSB’er en de de uitbater van een café dat uitkijkt op het Nationaal Monument op de Dam in Amsterdam.