Monterey Pop
In 1965 Bob Dylan did a tour of England and it was D.A. Pennebaker who captured it all with his hand-held camera. But when don‘t look back was released in 1967, Pennebaker was busy again in California, where he was recording the now famous Monterey Pop Festival, the first and greatest rock festival in the history of music. In the summer of 1967 50,000 people had travelled to North California to devote themselves not only to love and peace for a long weekend, but particularly to their great musical heroes: The Who, Jefferson Airplane, The Mamas & the Papas, Janis Joplin, Jimi Hendrix, The Animals, Ravi Shankar, Simon & Garfunkel and last but not least Otis Redding, whose legendary show even induced Pennebaker to make, in addition to monterey pop, shake, a separate film of twenty minutes about Otis Redding‘s effervescent performance.