Monterey Pop
In 1965 bracht Bob Dylan een bezoek aan Engeland en het was Pennebaker die het met zijn ‘hand held‘-camera allemaal vastlegde. Maar toen don‘t look back in 1967 uitkwam, was Pennebaker alweer volop bezig in Californië waar hij met zijn camera het inmiddels beroemde Monterey Pop Festival, ‘the first and greatest rock festival in the history of music‘, vastlegde. In de zomer van 1967 waren 50.000 mensen naar Noord-Californië afgereisd om zich niet alleen een lang weekeinde over te geven aan ‘love & peace‘, maar vooral aan hun grote muzikale helden: The Who, Jefferson Airplane, The Mama‘s & the Papa‘s, Janis Joplin, Jimi Hendrix, The Animals, Ravi Shankar, Simon & Garfunkel en niet te vergeten Otis Redding wiens legendarische show voor Pennebaker zelfs aanleiding was om naast monterey pop ook shake, een aparte, twintig minuten durende film van Otis Reddings wervelende optreden, te maken. Verslag van ‘s werelds eerste grote popfestival met ‘sixties‘-helden als Jimi Hendrix en Otis Redding.