Playing
Het was een vreemde advertentie in een Braziliaanse krant: een auditie voor een documentaire. Toch reageerden in totaal 83 vrouwen. Slechts enkelen van hen zijn te zien in de documentaire zelf. Ze worden gefilmd terwijl ze de pijnlijke verhalen uit hun levens vertellen, over verbroken relaties, het verlies van een kind of een gecompliceerde verhouding met hun ouders. Maar Playing gaat niet over deze tragische verhalen. Documentairemaker Eduardo Coutinho onderzoekt hoe de manier waarop een verhaal wordt verteld de eigenlijke gebeurtenissen gaat overschaduwen. De vrouwen worden gedreven door een brandend verlangen zich te uiten over een trauma in het verleden of om actrice te worden - anders zouden ze geen auditie hebben gedaan. Coutinho vervaagt de grens tussen realiteit en acteren nog verder door de conversaties te filmen op een toneel en de levensverhalen van enkele van de vrouwen te laten naspelen door vijf beroemde actrices, waaronder Marília Pêra, Fernanda Torres en Mary Sheyla. Zo gaat Playing ook over het acteervak. Coutinho bespreekt de keuzes die de actrices maken, bijvoorbeeld om in tranen uit te barsten bij het verhaal van de dood van een zoon terwijl de 'echte' moeder, kort daarvoor te zien, dat niet deed.