iThemba
Muziek maken geeft deze lichamelijk gehandicapte jonge mensen in het failliete Zimbabwe hoop, zingeving en eigenwaarde. Bij hun geboorte hadden ze niet alleen hun lichaam tegen, maar ook de omgeving, die hen nutteloos, of - nog erger - vervloekt noemde. Ook al was er niets mis met hun hersenen. Zanger Marvelous is de humoristische, charmante ladykiller van de virtuoze band Liyana, die evenwel serieus en openhartig over zijn leven vertelt: "Afrika herinnert me er altijd weer aan dat ik lichamelijk gehandicapt ben. Ook al probeer ik het te vergeten, mensen blijven handicaps zien als een vloek, of hekserij." Zijn zangcollega en beste vriendin Prudence: "Ik ben een kind van god. Ik mag dan lichamelijk gehandicapt zijn, met mijn ziel is niets mis." Stuk voor stuk hebben deze ambitieuze, talentvolle muzikanten een indrukwekkend verhaal, dat ze met veel scherpe humor en zelfspot uit de doeken doen. We volgen hen tijdens repetities, in hun dagelijkse leven en tijdens voor hen zeer belangrijke en stimulerende momenten, zoals wanneer ze in een lokale schouwburg het dak eraf spelen.