Kiedy ty spisz
Wajda’s nachtelijke uiteenzetting over de fabrieksarbeiders, machinisten en stokers, die werken als de rest van Polen slaapt, oogt als een esthetisch verantwoorde overheidsfilm, die de burger moet overtuigen van een geoliede maatschappij.