Plotseling is de moeder van Siyi Chen niet meer bereikbaar. De dochter vertrouwt het niet en reist uit Amerika terug naar haar kleine Chinese geboortestad. Daar blijkt haar moeder helemaal niet op vakantie te zijn geweest, zoals ze zei, maar een operatie te hebben gehad – er is een tumor verwijderd, en die blijkt kwaadaardig.
De filmmaker groeide op in het lokale ziekenhuis waar haar moeder arts is. Moeder verstopte haar emoties achter een masker van kalmte en rationaliteit, een houding die haar dochter overnam. Maar daar blijken nu grenzen aan te zitten.