Talking About Trees
In Soedan is film iets van vervlogen tijden. Vier levenslang bevriende regisseurs leggen zich daar niet bij neer. Zelf leerden ze het vak lang geleden in het buitenland. Een van hen wordt door de anderen sindsdien gekscherend de Soedanese Eisenstein genoemd. We zien hoe de mannen als Soedanese filmclub en met kunst en vliegwerk hun filmcultuur proberen levend te houden. Veel van hun werk is verloren gegaan, maar enkele bewaard gebleven fragmenten zijn in de documentaire opgenomen.