Promise Prohibited
De Vallei van Mexico bestaat voor een groot deel uit overgangsgebied. Het is stedelijk en landelijk tegelijkertijd, prachtig bloeiende gewassen contrasteren er met dicht op elkaar gepakte krotten. Dit is een hybride landschap dat geen kleur kan of wil erkennen. Hetzelfde geldt voor de mensen die er wonen. Hun identiteit is vlees noch vis, waardoor ze zich ook moeilijk tot elkaar verhouden. De vrouwelijke, naamloze hoofdpersoon in heeft relaties met twee mannen, een jonge en een oudere. Ze ontmoet ze afzonderlijk bij een boom op een heuvel die daardoor een sterk symbolische lading krijgt. Boven haar bed hangt een geschilderd portret van haarzelf en de oudere man. Die elementen verwijzen wellicht naar een ingewikkelde driehoeksrelatie, maar de precieze aard van de verhoudingen blijft duister. Als in een traag bewegende fotoroman schuiven de personages langs elkaar, vaak gescheiden door . Langzaamaan versmelten landschap en leven in een berustende acceptatie van irrationaliteit.