Karoo kitaar blues
De Grote Karoo beslaat ongeveer eenderde van de totale landoppervlakte van Zuid-Afrika. Daar, in dat eindeloze, dorre en vaak vergeten achterland van Kaapstad, gaat de Zuid-Afrikaanse theatermaker David Kramer op zoek naar authentiek muziektalent. In gezelschap van gitarist Pieter Cloete dringt Kramer steeds dieper door in het boerenland om de muziek van weleer aan de vergetelheid te ontrukken. Hij treft vertolkingen aan van nummers als Ek will ’n Stukkie van die Jamtert He en Bitter Swaar. De speurtocht naar de ‘onzichtbare’ muzikanten is moeizaam, maar succesvol. Kramer stelt een achtkoppige band samen, bestaande uit mannen en vrouwen, en de reis eindigt met repetities voor een optreden voor een uitverkochte zaal in Kaapstad. En daarmee is KAROO KITAAR BLUES het Zuid-Afrikaanse antwoord op Ry Cooders BUENA VISTA SOCIAL CLUB uit 1999.