Giorgio Armani - A Man For All Seasons
Een perfectionist is Giorgio Armani, de wereldberoemde ontwerper die 3000 man personeel onder zijn hoede heeft in 249 winkels in 33 landen. Voor modeshows controleert hij uitgebreid ieders make-up en bij een bezoekje aan een van zijn winkels kan hij het niet laten met zijn vingers te testen of de ruiten wel gewassen zijn. In GIORGIO ARMANI: A MAN FOR ALL SEASONS volgen we een mode-jaar van de Italiaan: van New York naar Milaan, Parijs en Londen voor de verschillende shows. Aan de vooravond van de vijfentwintigste verjaardag van zijn modehuis overdenkt Armani zijn leven en carrière. In de film komen ook bewonderaars aan het woord - zoals Sophia Loren, Anna Wintour en Donna Karan - die tot interessante analyses komen van Armani’s succes. ‘Zijn verlegenheid heeft hem groot gemaakt’, zegt een van hen. Armani is extreem verlegen en zoals veel verlegen mensen voelt hij zich het meest thuis in zijn werk, omringd door mensen die hem vertrouwd zijn.