Unwritten Letter
Een brief, een gedicht en een afscheid raken verweven in een reis vol herinneringen. Een dichtbundel van de Peruviaanse Blanca Varela vormt het startpunt van een prachtige filmische brief over de sporen van afwezigheid en de ingehouden emoties bij wat een onafgemaakt liefdesverhaal lijkt.
De brief werd nooit verzonden en is nu omgevormd in beelden van de zee, verdorde bloemen, de schaduw van een hand, de kat, de straten van Lima, een autorit, gedichten in de openbare ruimte. Wat is vluchtig en wat blijft bewaard?
Unwritten Letter, zowel stilistisch als verhalend zeer precies en effectief, geeft geen antwoord, net als degene aan wie de brief is geschreven – de poëzie volstaat.