The Rolling Stones Olé Olé Olé! : A Trip Across Latin America
In hun ongelofelijke carrière zijn er maar weinig plekken waar The Rolling Stones niet hebben opgetreden. Cuba was tot 2016 zo’n plek. Tijdens een tournee door Latijns-Amerika ontstaat bij de muzikanten het idee om het voorheen geïsoleerde eiland aan te doen. De voorbereidingen en productionele problemen lopen als een rode draad door de registratie van deze muzikale reis, waarin de Stones bekende plaatsen bezoeken en oude vrienden opzoeken. We zijn onder meer getuige van een bijzondere ontmoeting tussen Ronnie Wood en een collega-kunstenaar, prachtig drijvend op non-verbale communicatie. Elk concert wordt voorafgegaan door een bezoek aan lokale muzikanten die hun eigen versie van een Stones-nummer ten gehore brengen – zo speelt een mariachi-orkest een wel heel vrolijke cover van ‘Happy.’ En er zijn sprankelende anekdotes, voornamelijk verteld door blikvangers Mick Jagger en Keith Richards. De concerten en de aanloop ernaartoe zijn gefilmd en werden gemonteerd tot een flitsend geheel. Veel ruimte is er voor de songs en voor de speciale band tussen de nog altijd mateloos populaire rockers.