My Kidnapper
In 2003 werd het wereldnieuws gedurende enige tijd gedomineerd door de verdwijning en, zoals later bleek, ontvoering van acht rugzaktoeristen in Colombia. Ze zaten gedurende 101 dagen opgesloten diep in het ondoordringbare woud van de Sierra Nevada. In zijn later uitgegeven dagboeken tekent de Brit Mark Henderson zijn ervaringen op: gevoelens van onbegrip, doodsangst en een voortdurend heen en weer geslinger tussen hoop en vrees. Elf maanden na zijn bevrijding ontvangt hij een e-mail van zijn persoonlijke bewaker, de man met wie hij ondanks alles een zekere band heeft opgebouwd. De twee onderhouden contact zonder dat de buitenwereld daarvan op de hoogte is. Zes jaar na de ontvoering besluit Henderson om samen met drie lotgenoten, twee Isra\'ebli's en een Duitser, een reis te ondernemen naar Colombia voor een ontmoeting met zijn kidnapper. Deze film is een verslag van die reis en tevens een reconstructie van de 101 dagen die de levens van deze mensen voor altijd hebben veranderd. Kidnapper Antonio komt onherkenbaar in beeld, als hij spijt betuigt en vertelt over de idealen van guerrillabeweging ELN (Nationaal Bevrijdingsleger). Mark probeert hier begrip voor op te brengen, maar ziet ook hoe weinig er van terecht is gekomen.