The Zhang Empresses
Vier door Zweedse ouders geadopteerde Chinese meisjes van ongeveer tien jaar oud reizen voor het eerst terug naar China om kennis te maken met hun geboorteland.. Ze bekijken de wereld met ogen die zowel opmerkzaam als nog jong zijn. Dit maakt tot een ontroerende voor vier meisjes die zich in Zweden een vreemde voelen maar ook in China door de plaatselijke bevolking als bezienswaardigheden worden bekeken. De regisseur dramatiseert niet maar observeert en herkent de lichtvoetigheid die de vier vriendinnen, die allemaal op dezelfde dag werden geadopteerd en elkaar jaarlijks ontmoeten, bij tijd en wijle aan de dag leggen.