The Last Shelter
Hoop en desillusies ontmoeten elkaar in Maison du Migrant aan de zuidrand van de Sahara. Pleisterplaats voor migranten richting Algerije, met Europa als einddoel; maar ook een rustpunt voor hen die vanwege bandieten of politie moesten terugkeren. Esther en Kadi, twee vastberaden tienermeiden uit Burkina Faso op weg naar het noorden vinden er warmte en vriendschap, naast waarschuwingen voor de gevaarlijke tocht door de woestijn.
Met een menselijke blik die alles ontroerend dichtbij brengt, dompelt dit rijke palet aan observaties ons onder in deze kleine gemeenschap. Intieme portretten en openhartige ontboezemingen over dromen en trauma’s, trots en schaamte, vertrouwen en bedrog worden omlijst door veelzeggende beelden van een nabijgelegen grafveld en de woestijn die dreigt en zwijgt. Intussen moeten Esther en Kadi een beslissing nemen.