Shame
In juni 2002 wordt de Pakistaanse Mukhtaran Mai door een groep mannen verkracht. De hele familie gaat na het incident gebukt onder een immens gevoel van schaamte en Mukhtaran probeert zelfmoord te plegen. Maar waar andere vrouwen die een dergelijk lot ondergingen voor altijd zwijgen over wat hen is overkomen, besluit Mukhtaran uiteindelijk haar verhaal openbaar te maken en haar verkrachters aan te klagen. Shame vertelt het verhaal van een sterke vrouw, die niet alleen bewerkstelligde dat in haar dorp twee scholen en een crisiscentrum voor vrouwen werden opgericht, maar die een internationaal voorbeeld werd voor vrouwen die verkracht zijn en opkomen voor hun rechten.