Table Talk
Toegewijd en liefdevol dekt een vrouw een geïmproviseerde tafel. De heerlijkste zelfgebakken broodjes en zoetigheden stalt ze uit. Ze zet borden neer voor al haar gestorven naasten. Eerst zijn de kinderen aan de beurt. Terwijl het eten verdwijnt hoor je aan hun stemmetjes hoe de dode kleintjes genieten van het festijn. Dan wordt nogmaals gedekt, ditmaal voor de volwassenen. Het is hard werken voor de vrouw. Maar ze doet het graag. Na twee dagen ruimt ze de tafel af en maakt ze haar bed erop op. Tevreden gaat ze liggen. OP de tafel wacht ze wacht tot haar overleden man haar komt halen. Table Talk is een experimentele antropologische documentaire, die een ritueel vastlegt dat iedere 1e en 2e november wordt gevierd op het schiereiland Santa Elena in Ecuador. Het resultaat is tegelijk alledaags en waar, als bijzonder en mystiek. Het beeld is vol schoonheid en het effect is ontroerend.