Sieg im Westen
Aan de vooravond van Operatie Barbarossa, de Duitse inval in Rusland (juni 1941), leek Duitsland de onoverwinnelijke heerser van West-Europa. In Sieg im Westen (1941) van Svend Noldan wordt de voorgeschiedenis getoond én de Blitzkrieg zelf. De inleiding laat zien dat Duitsland altijd slachtoffer is geweest van buitenlandse krachten, die Duitsland haar plek in Europa ontzegden. Zodoende moest Duitsland zich wel verdedigen. Het tweede deel laat de uiterst succesvolle campagne tegen Nederland, België en Frankrijk zien. Met deze 'Blitzkrieg' wist Duitsland niet alleen de kleinere landen te veroveren maar ook de aloude vijand Frankrijk. De 'Blitzkrieg' wordt getoond door middel van een goede montage van indrukwekkende opnames.