Carl Th. Dreyer - min metier
De film carl. th. dreyer - min metier is opgebouwd uit drie verhaalstrukturen. In het documentaire gedeelte worden acteurs die met Dreyer hebben gewerkt, oud-collega's en vrienden aan het woord gelaten, evenals hedendaagse kunstenaars en wetenschappers die door zijn werk ge‹nspireerd worden. Deze scŠnes zijn in zwart/wit gefilmd en roepen door stijl en techniek de films van Dreyer zelf in de herinnering. Naast veel archiefmateriaal, bestaat een ander belangrijk deel van de film uit een filmische reconstructie van Dreyers idee‰n over film, esthetica en taal. Door de mythe van het verleden samen te laten komen met het heden hoopt regisseur Skj›dt Jensen dat het gedachtengoed van Dreyer ook voor hedendaagse kunstenaars een (hernieuwde) bron van inspiratie zal zijn.