A Normal Life. Chronicle of a Sumo Wrestler
Voor jonge Japanners kan professioneel sumoworstelaar een lucratieve beroepskeuze zijn. De achttienjarige Takuya geeft toe aan de wens van zijn vader en vertrekt naar een sumoschool, ook al had hij liever judoka willen worden. Takuya verruilt zijn hippe kleding voor de traditionele kimono en verhuist naar Tokio. Zijn vader waarschuwt hem bij vertrek: "Realiseer je je dat er geen plek meer voor je is als je terugkeert?" Debuterend filmmaker Jill Coulon volgde de jongen gedurende de eerste negen maanden van zijn opleiding. De camera registreert de voorbereidingen op toernooien, sponsordiners en de routine op de sumoschool en maakt de kijker deelgenoot van Takuya's nieuwe ervaringen. Het trainen, het vele eten en het harde werken vallen de jongen zwaar en hij mist zijn vrienden uit zijn geboortedorp Asahikawa. Als groentje op de school is hij persoonlijke bediende voor de oudere sumomannen, die met hun walvisachtige lijven landerig in de trainingsruimte liggen. Zijn twijfels over dit nieuwe leven deelt Takuya in telefoongesprekken die in voice-over te horen zijn, terwijl hij 's nachts in de wasserette wacht tot de vechtgordels van de oudere worstelaars schoon zijn. Meer en meer verlangt de Japanse puber naar \'e9\'e9n ding: een normaal leven.