Town Bloody Hall
Norman Mailer, schrijver van The prisoner of sex, was op 30 april 1971 in de New York Town Hall voorzitter van een publiek debat tussen afgevaardigden van de vrouwenbeweging. Ook aanwezig waren D.A. Pennebaker en Chris Hegedus en zij legden het inmiddels roemruchte debat in vertrouwde direct cinema-stijl vast. Achter de tafel treffen we Germaine Greer, Jill Johnston, Diana Trilling en Jacqeline Ceballos. Terwijl het publiek, onder wie kopstukken als Susan Sontag, Elizabeth Hardwicke en Betty Friedan, zich opvallend gedeisd houdt, ontstaat op het podium een zeer levendige en uiterst verhitte discussie waarbij Mailer, ‘de mannelijke chauvinist par excellence’, bijvoorbeeld de vraag toegeworpen krijgt in welke kleur inkt hij zijn ballen drenkt. Maar ook tussen de panelleden onderling worden harde noten gekraakt. Zo krijgt Germaine Greer, schrijfster van The female eunuch, het onverwacht aan de stok met Diane Trilling. Op dat moment heeft de lesbische dichteres Jill Johnston het theater reeds licht verontwaardigd verlaten.