How Much Wood Would a Woodchuck Chuck
De veeveilingmeesters op het 13th International World Livestock Auctioneering Championship in 1976 praten zo bizar snel dat de gewone luisteraar er geen touw aan vast kan knopen. Met groot fanatisme en wilde gebaren proberen ze het kampioenschap te winnen. De documentaire kreeg de ondertitel ‘Observations of a new language’ mee. Volgens Herzog spreken de veilingmeesters de ‘nieuwe taal’ van het kapitalisme, dat hij tegelijkertijd fascinerend en angstaanjagend vindt. Dit wordt nog benadrukt doordat het kampioenschap zich afspeelt in Amish Country, Pennsylvania. Het uitermate sobere en religieuze leven van de Amish staat in groot contrast met het uiterlijk vertoon van de veiling. De Amish hebben zelfs geen woord voor ‘kampioenschap’. Herzogs sympathie gaat duidelijk uit naar de Amish, in zijn ogen aardige, simpel levende mensen met respect voor hun natuurlijke omgeving, terwijl het kapitalisme meer kapot heeft gemaakt dan verbeterd.