Tong Tana - A resa till Borneo inre
In het tropisch regenwoud in de binnenlanden van Borneo wonen een paar duizend Penans als de laatste nomadische stam op het eiland. Geld kennen zij niet en ook tijdmeters als klokken en horloges zijn er onbekend. TONG TANA schetst de natuurlijke levenswijze van de Penans, waarbij de filmmakers worden begeleid door de Zwitser Bruno Manser die sinds vijf jaar bij deze bevolkingsgroep leeft. De grootste bedreiging voor de Penans is de verdwijning van hun natuurlijke omgeving. Toen de filmmakers hun documentaire maakten was op Borneo de helft van het tropische regenwoud gekapt. Naar verwachting zou de andere helft binnen tien jaar zijn verdwenen. Bruno Manser voert de Penans aan in hun strijd tegen de grootschalige houtkap, wat hem in oorlog brengt met de autoriteiten.