Kokoda Front Line
Kokoda Front Line (1942) toont Australische soldaten in actie op Nieuw-Guinea. Deze documentaire was bedoeld om het thuisfront te laten zien hoe zwaar hun soldaten het hadden en dat de Japanners niet onderschat moesten worden; 'he's a well trained soldier, well disciplined and brave.' De cameraman Damien Parer werd een nationale held, ook al omdat hij onder zware omstandigheden een gewonde soldaat had helpen wegdragen.