Bad Girls of Music
BAD GIRLS OF MUSIC is een dubbelbiografie van de violisten Vera Beths (44) en Olga Rudge (96). Hoogtepunt is hun ontmoeting tijdens een huisconcert in de Dolomieten in Noord-Italië.De film schetst de carrières van beide vrouwen: tegenover de recente faam van Vera Beths staat de doorbraak van Olga Rudge in de jaren twintig en dertig. In die tijd ontmoet Rudge tevens haar levensgezel Ezra Pound.Tot aan het huisconcert was Olga Rudge voor Vera Beths een onbereikbare legende. Beths reisde in gezelschap van pianist Reinbert de Leeuw naar de grand old lady om haar een privé-uitvoering aan te bieden van de vioolsonate die George Antheil voor haar componeerde en aan haar opdroeg.Ondanks hun zeer verschillende achtergronden herkennen de twee vrouwen elkaar in hun grote voorkeuren: voor de moderne Amerikaanse componist George Antheil en voor de oude Italiaanse meester Antonio Vivaldi.