Leonard Bernstein Conducts West Side...
Leonard Bernstein is een van de meest vooraanstaande componisten van de twintigste eeuw. Hij schreef grote symfonieën en intieme kamermuziek, maar het bekendst werd hij toch door de muziek die hij voor de musical West Side Story schreef. De musical werd bijna 1000 keer op Broadway opgevoerd en de filmversie werd met maar liefst 10 Oscars bekroond. Wonderlijk genoeg zou het 27 jaar duren, na de première in 1957, voordat Bernstein zelf het dirigeerstokje ter hand zou nemen om zijn eigen compositie te dirigeren. Voor die gelegenheid werd een all star cast samengesteld. Operazangers Kiri te Kanawa en José Carreras vertolkten de rollen van Maria en Tony. LEONARD BERNSTEIN CONDUCTS WEST SIDE STORY is het verslag van de repetities en de uiteindelijke plaatopname, waarvan Bernstein zelf zei dat hij de rollen eindelijk zo hoorde zingen als hij ze geschreven had.