SlingShot
Als kind al vroeg Dean Kamen zich van alles af, zoals: waarom komt een bal steeds lager neer als je ‘m laat stuiteren? Zijn kinderlijke nieuwsgierigheid raakte hij nooit meer kwijt. Inmiddels is Kamen een volwassen man die, eeuwig gehuld in spijkerkleding, bevlogen vertelt over zijn uitvindingen. Zoals de Segway, het tweewielige stavoertuig. En zijn nieuwste project, dat tot doel heeft de wereld te verlossen van het drinkwatertekort. We volgen hem tijdens het proces dat ertoe moet leiden dat zelfs in de armste delen van de wereld een machine staat die schoon water levert. Maar al snel blijkt dat hij er met het vervaardigen van een waterzuiveringsmachine, die zelfs door Bill Clinton wordt geprezen, nog niet is. Want wie helpt de apparaten op de juiste plekken te krijgen? Na lang zoeken blijkt er één bedrijf dat met zijn product echt overal zit: Coca Cola. Dezelfde multinational die jaren terug zo veel kritiek kreeg omdat ze lokale watervoorraden uitputte voor de productie van cola. Voor Kamen de zoveelste hobbel op de weg. Maar zoals hij zelf zegt: als uitvinder moet je een optimist zijn. Niet voor niks noemt hij zijn watermachine de Slingshot: met een slingshot (katapult) versloeg de kleine David de reus Goliath.