New York - Images of the Edge
In new york, images from the edge wordt het thema 'daklozen' vanuit een ongebruikelijk perspectief getoond. De mensen die in de film geportretteerd worden, zijn weliswaar straatarm maar ze gaan niet ten onder aan de erbarmelijke omstandig heden waarin ze moeten leven. Stuk voor stuk zien ze kans om zich naast de dagelijkse strijd om het bestaan bezig te houden met kunst. Zoals Chris, die zich op de been houdt met het zingen van zelfgemaakte liedjes, waarin hij veelal zijn eigen situatie als onderwerp neemt. Een ander maakt dierfiguren uit ijzerdraad, en Carla, eens gedia gnostiseerd als schizofreen, maakt beeldjes. De filmmaker vergezelt vijf van hen in hun dagelijkse bezigheden en filmt ze onder meer bij een tentoonstelling van 'outsider art', zoals hun werk door de gevestigde kunstwereld wordt gecategoriseerd. Duidelijk wordt dat de kunst een 'soulkeeper' is voor deze mensen, de enige manier waarop ze hun eigenwaarde kunnen behouden.