Earth and Water
Een paar handen bouwt een miniatuurdammetje van aarde en water. Wat hier in het klein gebeurt, gebeurt in het groot wanneer de bulldozers over het land gaan om met de bouw van een stuwdam te beginnen. Naast machines werken er vele mensenhanden aan dit project dat vele duizenden hectaren land omvat. Met behulp van kaarten en commentaar wordt de omvang van het project duidelijk. Ingenieurs zijn bezig met het testen van het materiaal voor de dam. Het commentaar gaat in op de voordelen van het temmen van de rivier, het water is nodig voor irrigatie en energiewinning. "De komst van de dam is het begin van een nieuw leven." Beelden van toegenomen welvaart en welzijn beloven een betere toekomst voor een groot deel van India.