In the Dark Room
Magdalena Kopp was getrouwd met de meest gezochte terrorist ter wereld: Carlos de Jakhals. Als ze in de jaren zestig van het kleine Beierse dorp waar ze geboren werd naar, raakt ze betrokken bij de links-radicale groeperingen in Frankfurt. Zo komt ze in contact met de Venezolaanse Carlos de Jakhals, de 'beroepsrevolutionair' die hard op weg was 's werelds eerste terroristische beroemdheid te worden. Ze trainde met Palestijnse vrijheidsstrijders en vocht zij aan zij met hun nationale helden. Ze volgde Carlos over de hele wereld in zijn gevaarlijke werk, van Damascus tot Bagdad en Parijs, en de twee kregen een dochter: Rosa. Wanneer Magdalena zich realiseert dat de politieke idealen hebben plaatsgemaakt voor machtslust, is ze al te sterk betrokken. In the Dark Room zet de intriges van het internationaal terrorisme af tegen dit familiedrama. Voor sommigen is Carlos een vrijheidsstrijder, voor veel anderen een moordenaar - maar voor Rosa is hij een vader, een die ze voor het laatste zag toen ze vijf jaar oud was en dus enkel kent via de media. Terwijl Carlos in Parijs terechtstaat voor zijn misdaden, zien moeder en dochter op moedige en emotionele wijze de schaduwzijdes van zijn mythe onder ogen.