Beppie
Beppie is een ontroerend en ontwapenend portret van een Amsterdams straatmeisje. Van der Keuken omschreef haar eens als volgt: 'Ze was tien jaar en het zonnetje van de Achtergracht, waar ik indertijd woonde. Een Amsterdams kind, lief en link als een looien deur.' Hij filmt haar terwijl ze met vriendjes de straten afschuimt en bij vreemden aanbelt. Thuis zijn ze met negen kinderen en ze hebben het niet al te breed. Een bezoek aan het De Miranda-zwembad kost in die tijd een kwartje, maar bij slecht weer slechts tien cent. Op school krijgt Beppie een onvoldoende voor haar gedrag, want ze is te druk en kletst te veel, maar bij het klassikaal opdreunen van de rekentafels doet ze uit volle borst mee. Heel televisiekijkend Nederland was laaiend enthousiast over dit portret en Van der Keuken haalde er zelfs de voorpagina van De Telegraaf mee.