Hear and Now
Als de dove ouders van de regisseur op 65-jarige leeftijd samen besluiten tot een cochleaire implantatie (CI), die het hen mogelijk moet maken iets te horen, besluit hun dochter het proces met de camera te volgen. Na de operatie - die vol in beeld komt, tot en met het binnenoor - heeft vooral de moeder moeite zich aan te passen aan de nieuwe situatie. De vader blijkt beter met het nieuwe gehoor om te kunnen gaan. De dochter registreert alleen en laat de emoties aan haar ouders over. Die keuze loont: als horende kun je eigenlijk niet weten van een dove beleeft.