Up and About Again
De ik-figuur in deze korte film is een met sneeuw bedekte Datsun 100A in vervallen staat, die arriveert in een vijandig, rotsachtig landschap. Er lijkt iets mis, de auto is niet op zijn plek en lijkt weggereden uit een ander leven, uit een andere werkelijkheid. kan worden gezien als een coming-of-age verhaal waarin de ik-figuur eerst moet zien te overleven, dan obstakels moet overwinnen en dan belandt in een zachtaardige en goedmoedige omgeving. Tegelijkertijd is de korte film een symbolische verbeelding van de slaap waarin we misschien allemaal vanaf onze geboorte verkeren en waaruit we bevrijd moeten worden. De Datsun 100A rijdt blind want ook de voorruit is volledig met sneeuw bedekt. De soundtrack van punkband Kohu-63 schreeuwt niet voor niets "wake up!" En dan is er stilte. Een groen landschap. Een ambivalente rust. Want is de ik-figuur voor altijd in slaap gevallen of is dit paradijs de beloning voor zijn strijd? De Datsun 100A rijdt verder, de wereld in nevelen achterlatend. We zullen het nooit weten. verbeeldt de strijd om de eigen identiteit waarin de eisen van de samenleving overwonnen moeten worden om het ik te vinden.