Norman Lear: Just Another Version of You
Televisieschrijver en -producent Norman Lear bracht in de jaren zeventig een aantal van de populairste sitcoms op de Amerikaanse televisie. All in the Family, over de oerconservatieve, bevooroordeelde Archie Bunker, die altijd in de clinch lag met zijn linkse schoonzoon, was daarvan de bekendste. Heidi Ewing en Rachel Grady belichten leven en werk van Lear aan de hand van interviews met vrienden, familie en tv-figuren van toen en nu, met speciale aandacht voor de maatschappelijke invloed van zijn shows, die sterk sociaal bewogen waren. De provocatieve manier waarop Lear onderwerpen als oorlog, armoede, racisme en gelijke rechten aansneed, was ongekend voor die periode en het bezorgde hem een plekje op Richard Nixons ‘enemies list.’ Na zestien series en zevenhonderd uur primetime-televisie te hebben gemaakt, besloot Lear de entertainmentindustrie te verlaten en politiek activist te worden. Inmiddels dik in de negentig leeft hij nog altijd volgens hetzelfde motto als in zijn hoogtijdagen: we zijn allemaal slechts andere versies van elkaar.