Silas
De Liberiaanse milieuactivist Silas Siakor zet zich met hart en ziel in om de rechten van lokale gemeenschappen te beschermen en corruptie te ontmaskeren. Opgegroeid tijdens het bewind van oorlogspresident Charles Taylor, zag Siakor hoe waardevolle grondstoffen op de buitenlandse markt in de uitverkoop werden gegooid en er wapens voor terugkeerden. Daarom steunde hij in 2005 de democratisch verkozen president Ellen Johnson Sirleaf; zij beloofde beterschap. Maar wanneer verandering uitblijft, besluiten Siakor en collega’s van zijn Sustainable Development Institute via een versleutelde mobiele app aan de internationale gemeenschap te laten zien dat de mensenrechten in Liberia nog altijd massaal geschonden worden en dat milieuverwoestende bedrijven er de vrije hand hebben. Maar zijn gepassioneerde strijd kent een keerzijde: zowel zijn gezinsleven als zijn gezondheid beginnen eronder te lijden. Gedurende vijf jaar volgen we Siakor bij zijn spannende onderzoekswerk, waarmee hij een generatie van jonge activisten inspireert om hun smartphone op te pakken en verandering te eisen.