Dream Deceivers: the Story behind James Vance vs. Judas Priest
Kort voor Kerstmis 1985 schoot de negentien-jarige Ray Belknap zichzelf dood op een begraafplaats bij Reno, Nevada. Zijn beste vriend James Vance pakte de revolver op, laadde deze opnieuw en haalde de trekker over. James overleefde de aanslag op zichzelf, zij het met een voor de helft aan flarden geschoten gezicht. Vanaf zijn ziekenhuisbed schreef James aan Rays moeder dat een heavy-metal plaat "ons hypnotiseerde in het geloof dat de dood het antwoord was op leven'. Vijf jaar later vloog de regel 'James vance et al. vs. Judas Priest" als kop van kranteartikelen over de wereld. DREAM DECEIVERS laat de menselijke tragedie zien achter deze kop. Ieder jaar proberen tienduizenden tieners zich van het leven te beroven. Hun motieven - depressief, hopeloos, geïsoleerd zijn - worden nauwelijks begrepen. Intieme gesprekken met de ouders, beelden van het proces en van concerten en exclusieve interviews met James Vance schilderen het portret van een tienerbestaan aan de rand van de samenleving.