L'espoir voilé
In L'ESPOIR VOILÉ portretteert Norma Marcos vijf Palestijnse vrouwen uit de strook van Gaza en de West Bank, waaronder Hanane Ashrawi, die lange tijd namens de PLO deelnam aan de vredesonderhandelingen met Israël. Marcos wilde niet volstaan met één vrouwenportret, omdat de "omvattendheid en de gecompliceerdheid van het onderwerp dat onmogelijk maken". De vijf vrouwen zijn geselecteerd op emotionele gronden en omdat zij alle vijf "eerlijk en ambitieus zijn, zich betrokken voelen bij hun land en Palestijnse en Israëlische taboes doorbreken". Marcos ziet hen als representatieve voorbeelden van Palestijnse vrouwen. De film toont deze Palestijnse vrouwen in hun verzet tegen de Israëliërs en in hun wil om de Palestijnse geschiedenis levend te houden. Ook spreken zij zich uit over de opkomst van het islamitisch fundamentalisme.