Reel Paradise
Het 180 Meridian Theater, te vinden op een van de kleinere van de Fiji-eilanden, is waarschijnlijk de meest afgelegen bioscoop op aarde. Al jaren worden er geen films meer vertoond omdat de bevolking, die vooral bestaat uit boeren en vissers, geen geld heeft voor bioscoopkaartjes. Tot op een dag filmmaker en producent John Pierson aankomt op het eiland. Deze goeroe van de Amerikaanse onafhankelijke cinema, groot geworden met Michael Moore's Roger and Me en verantwoordelijk voor de doorbraken van regisseurs als Spike Lee, Kevin Smith en Richard Linklater, heeft zin in een nieuwe uitdaging. Met als doel een jaar lang gratis films te vertonen in het 180 Meridian Theater, sleept hij zijn vrouw, puberdochter en pientere zoon mee naar Fiji. Filmmaker Steve James volgt de welvarende New Yorkse familie van dichtbij tijdens de laatste maand van hun jaarlange verblijf op het beeldschone maar armoedige eiland. Ondanks ruzies met elkaar en de lokale bevolking, ontdekken de Piersons uiteindelijk een rijke autochtone cultuur op het eiland. De gratis filmvertoningen zijn een klinkend succes, vooral bij de kinderen die staan te popelen voor de deuren van de bioscoop. De verheugde reacties, verwondering en het rumoerige genot van het onervaren publiek maken Fiji een paradijs voor elke filmliefhebber.