The Last Laugh
Een superieure grap zoekt de grenzen van het betamelijke op. Maar waar ligt die grens eigenlijk? Moet je de goede smaak in acht nemen, of is in het kader van de vrijheid van meningsuiting alles geoorloofd, inclusief grappen over pedofilie, 9/11 en de Holocaust? En zo ja, wie mag deze grappen absoluut niet maken, en wie misschien wel? Diverse bekende schrijvers, producenten en komieken, van Mel Brooks, Larry Charles tot Lisa Lampanelli, David Cross en Sarah Silverman, spreken openhartig over hun persoonlijke smaak en keuzes, afgewisseld door fragmenten van hun werk en de grappen van anderen. Alle geïnterviewden leveren commentaar op verschillende stellingen, waardoor blijkt dat wat de één een geslaagde grap vindt, een ander van wansmaak of erger vindt getuigen. Hoe kijken Holocaust-overlevenden bijvoorbeeld naar grappen over dat gevoelige onderwerp? En wat heeft de factor tijd ermee te maken? Van de ‘soep-nazi’ in Seinfeld tot Charles Chaplin als de Great Dictator en Chris Rock over racisme; ieder fragment biedt al dan niet geslaagde humor en eerlijke antwoorden op ongemakkelijke vragen.