The Driven Ones
Francisca, Tobias, Sara, David en Frederic studeren aan de Zwitserse universiteit van St. Gallen. Met elk een andere achtergrond volgen ze er een traject dat volgens de Financial Times het “beste programma in management wereldwijd” is. Hun doel is hetzelfde: excelleren in een carrière waarin geld en macht een grote rol spelen.
Zeven jaar lang volgt de regisseur deze jongvolwassenen nauwlettend. Van een headhunter-interview tot aan hun afzonderlijke successen en tegenslagen als consultant, entrepreneur of zakenman, hij is erbij. Hij vraagt ze naar hun dromen en ambities, gaat mee op vakantie of uit eten, bezoekt ouders, bereidt sollicitatiegesprekken voor, maakt overuren met hen in een hotelkamer.
Een glasheldere montage toont vijf verhalen van vijf verschillende mensen met ieder zijn of haar twijfels, euforische momenten, angsten en liefdesverdriet. Sadder and wiser blikken ze aan het einde van de film terug op hun aanvankelijke bevlogenheid en hoeveel daarvan op dat punt in hun leven nog over is. Via hun nog onbevangen blik wordt het publiek een kijkje gegund in een wereld die maar weinigen kennen.