Pesn o gerojach
Documentaire gemaakt in het kader van het eerste vijfjarenplan en opgedragen aan de jonge communisten in West-Europa. De film toont de bouw van een tweede hoogoven te Magnitogorsk in de Oeral door de arbeidersjeugdorganistie Komsomol en tevens het delven en de aanvoer van kolen van de Koezbas-mijn door de Komsomol. Een nachtploeg legt de laatste hand aan de bouw van de oven; daarna begint de oven gietijzer te produceren. De nadruk wordt gelegd op de verantwoordelijkheid die de jeugd met dit werk op zich neemt.