Kim's Story - the Road from Vietnam
Het negenjarige Vietnamese meisje Kim Phuc werd tegen wil en dank wereldberoemd door een nieuwsfoto. Daarop rent ze naakt en verbrand weg, nadat haar dorp door de Amerikanen met napalm was gebombardeerd tijdens de Vietnam-oorlog. De foto verscheen in kranten overal ter wereld, en had onmiddellijk een enorme impact. Veel mensen werden op dat moment pas geconfronteerd met de onrechtvaardigheid van de oorlog. Anderen voelden zich door het beeld van het onschuldige meisje gesterkt om door te gaan met demonstreren. Kim Phuc woont inmiddels in Canada. Ze probeert greep te krijgen op het verleden door lezingen op scholen te houden, herdenkingen bij te wonen en veel te praten en te luisteren. Op een van die bijeenkomsten ontmoet ze de man die de luchtaanval heeft georganiseerd. Hij wordt verteerd door schuldgevoel, maar Kim Phuc kan hem vergeven. Ze giechelen en strelen elkaar, alsof oude vrienden elkaar na jaren weer treffen. Kim was als negenjarige meisje een icoon van onrechtvaardigheid, nu is zij het symbool van verzoening geworden.